Ahad, 25 Januari 2015

ANAK KU 2001

Sesungguhnya sangat bersar kegembiraan dihati apabila isteri melahirkan seorang anak lelaki pada 22.1.2001. Setelah empak kali kelahiran dikurniakan anak perempuan. Allah maha pemurah lagi maha penyayang, mengetahui apa kehendaki hambanya. Alhamdulillh, tiada lafaz yang paling layak diucapkan melainkan rasa syukur yang tidak terbatas atas kurniaNya keatasa kami sekeluarga. Peredaran masa begitu pantas bergerak  kini tahun 2015 Ariff Husaini  sudah 14 tahun.  Sudah disekolah menengah pun.  Zaman dipukul dan dimarah, disuruh dan ditunjukkan telah berlalu, sekarang masa Ianya menjadi kawan dan sahabat, mudah-mudahan ianya tidak menjadi lawan dan melawan.
 Alhamdulillah masa kecilnya anak ini tidaklah membebankan dan menyusahkan, ianya anak yang taat dan baik budipekertinya. Semoga Allah memelihara sopan santun dan budibahasanya. Ammin. 
Sesungguhnya kami amat menyayangi mu. Jadilah anak yang soleh yang berbakti kepada kedua ibubapa. Pelihara Akhlak dan budipekerti. Jangan abaikan solat.
"Tidak ada pemberian orang tua kepada anaknya yang lebih utama daripada didikan yang baik" (HR. Tarmizi dan Hakim)
"Muliakanlah anak-anak kalian dan bauskanlah budi pekerti mereka (HR Ibnu Majah dari Anas)

diDoakan semoga Allah memberkati kehidupan mu. Menjadi anak yang soleh dan tergolong dalam kalangan orang yang berTAQWA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan