Isnin, 7 Februari 2011

Nak Ganti Hosni Mubarak


Maka rakyat Mesir pun buatlah perhimpunan besar-besaran mendesak Hosni Mubarak turun dari takhtanya. Mubarak yang selesa dengan singgahsananya enganlah turun walau pun dah 30 tahun memerintah Mesir. Agak-agaknya simpa bila Hosni Mubarak hendak memerintah Mesir. Kalau boleh aku nak ganti hang pulak. turun le cepat. Jahatnya Mesir ni (Hosni Mubarak) menghalang  bantuan kemanusiaan untuk rakyat Palestin di Gaza.  Oleh itu bolehlah kitakatakan Hosni Mubarak ni Zalim. Apa yang kita tahu kelebihan mesir ni barang makannanya murah. Taklah macam negara  rakyat didahulukan ni, boleh naik nak naik lagi. Tak tau le siapa yang berkuasa pemerintah ke atau peniaga. Nak pesan le pada pemerintah rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. Perut  rakyat jelata kena jaga, perut kosong, otak pusing…………..
Maka berpesanlah bapak-bapak  menteri-menteri  jangan politikkan operasi menyelamat pelajar dan rakyat Malaysia di Mesir. Begitulah juga beberapa hari lalu berkatalah meraka jangan Politikan Novel Interlok. Begitulah orang politik setiapkali ada isu, baik banjirke, tanah runtuhke, kejayaan suaknke pastilah di politikkan. Idak tak dipanggil orang Politik.
Orang Tenang, mungkin dah tenang, adun baru dah dapat, banjir pun dah surut. Yang tak tenang sekarang ni, orang Melaka orang Merlimau. Mintak apa Kome nak……..Ali Rostam pasti bagi.
Satulagi yang tak tenang PENA, masih bertahan tidak setuju dengan pindaan pada  Interlok. Yang peliknya mengapa pak Mahyudin tunduk pada desakan segelintir yang mengangap diri mereka sayur Peria. Kerana takut? Atau ketuanan melayu dah, tak jadi tuan. Walau apa-apa pu jangan gaduh-gaduh. Ini kes bukan menang-menang, sebagai mana setengah orang kata. Ini kes kementerian pelajaran dah kalah.
Oklah dah merapu. Mau pi tidoQ. Wassalam. '

Tiada ulasan:

Catat Ulasan