Ahad, 13 November 2011

Sebaris dengan Pemimpin


Hari Raya Korban pun dah selesai. Banyak juga lembu dan kambing yang telah terkorban. Tak kurang korban dijalan raya, dalam dok sebok pasal korban teringat dua pelakon utama dunia yang telah terkorban. Masa mula naiknya pelakon ni  seluruh rakyat jelata meloncat-loncat gembira, malah kegembiraan sampai ketanah air Malaysia. Bertepuk tangan dan bersoraklah mereka. Lahirlah pemimpin yang akan membela Islam.  Mereka sentias disanjung dan dipuja-puja rakyat dan umat Islam. Amerika dan Barat sentiasa disangah. Mereka tidak menurut telunjuk Barat malahm pelakon ini berani menentang dengan perperangan.
Itulah Saddam Husein Iraq 1979-2003 dan Mummar Ghadafi Libya 1969-2011. 

Dulu mereka disanjung-sanjung bagaikan nak rak. Keberanian mereka menggetarkan  George Bush, Clinton dan Israil. Amat sukar bagi musuh menjatuhkan pemimpin ini dengan perperangan. Helah demi helah dicari. Musuh tidak berdiam diri, kalah dalam perperangan, membakar emosi rakyat dilakukan. Akhirnya kecundanglah kedua pemimpin yang mulanya disanjung umat. Kini mereka telah tiada, keguguran Sadaan Husen ditangan musuh dibantu rakyatnya. Keguguran Mummar Ghadafi ditangan rakyatnya dibantu musuh. Sedikit sangat mereka yang simpati dan berterima kasih atas kepergian pemimpin mereka. Kebaikan yang buat hilang begitu sahaja. Jasa tidak dikenang. Malah kematian disambut dengan sorak gembira. Berjaya sungguh ejen Yahudi dan Amerika Syarikat memainkan peranan. Berjaya media-media barat menyusun ayat-ayat power memburukan pemimpin ini. Lirik dan alunan jahat sentiasa dimainkan untuk menjahatkan kedua pemimpin ini. 

Kini tinggallah Ahmadindjad Iran, dialog-dailog  menyingkirkannya telah didengar dan dirasa. Iran menganuti fahaman Syai  telah dihebohkan didunia Islam. Ketakutan kepada Syah telah bermula dan kejahatan Yahudi mula dilupai.Sebelum nak beri nasihat kat pemimpin, mai kita buka jendela tengok rumah Bashar Al-Assad pemimpin Syria, Dah tenang kebelum atau masih demonstrasi. Jangan jadi macam abang Husni Mubarak Mesir 1975-2011 sudahlah.Dari apa yang kita pekatakan dan perhatikan apabila memerintah terlalu lama dan tak mahu turun-turun, Orang akan tarik turun. Apa yang kita bimbangkan bila umur bersara 60 tahun. Panjang tu bagi le orang lain pula. Kepada pemimpin jangan lupa doa orang-orang soleh, jangan jadikan doa adat upacara rasmi sahaja. Kepada pemimpin jangan pinggirkan orang Ilmuan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan