Isnin, 1 November 2010

KERANA MU



Jalan-jalan makan angin ni bukanlah satu kegemaran. Kebiasaannya bejalan-jalan ni bila ada urusan atau hal tertentu. baru ni rancangan  ke HBKL dan ziarah kaumkerbat kat KL aja. Demi kasihsayangnya kepada anak Sampai juga ke Kuantan. "Allah mengasihi orang tua yang menolong anaknya untuk berbakit kepadanya" Rasanay kalaulah bukan kerana anak bumi  Kuantan tidak ku sampai lagi. Anas mengatakan Rasulullah saw bersabda "
Anak itu diberi nama pada hari ketujuh dan dihindarkan dari penyakit. Setelah  6th, dididik. Setelah 9th diasingkan tempat tidurnya, Bila berumur 13th mesti dipukul bila meninggalkan Solat. Dan bila telah berumur 16th ayahnya harus menikahkan dia. kemudian memegang tangannya dan berkata "Aku telah mendidik, mengajar dan menikahkanmu. Maka aku mohon perlindungan  kepada Allah dari fitnah -Mu di dunia dan seksa -mu di Akhirat,"


Janganlah risau diri diasingkan orang, Bimbanglah diri dijauhi dari Rahmat Allah. Ketenangan dan kesabaran Nabi Ayub A.S hendaklah menjadi motivasi  kepada kita.
Mungkinkah haiwan turut merasakannya atau si kucing menunggu tauannya di HBKL











Seronok juga aku dapat berjalan, sekolah soal no 2 pereksa pun dah habis, kalau lama lagi bagus heheheheh

Wahai orang yang beriman! Belanjakanlah (kejalan Allah) sebahagian dari rezeki yang telah Kami berikan kepada mu sebelum datang hari yang pada hari itu tidak ada lagi jual-beli dan tidak ada lagi persehabatan yang akrab dan tidak ada lagi Syafaa. Dan orang kafir itulah orang yang zalim.---- Al Baqarah 254.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan